Yoobi verminderd bereikbaar | Intermittent availability Yoobi
Incident Report for Yoobi
Postmortem

Onze hostingprovider is rond 9:20 slachtoffer geweest van een DDOS aanval. Hierdoor zijn verschillende nameservers een periode onbereikbaar geweest. De aanval is redelijk vlot afgeslagen. Dit soort aanvallen hebben helaas ongewenste nasleep. Rond 10:40 was alles weer bereikbaar.

Helaas heeft dit er toe geleid dat Yoobi minder bereikbaar was én dat er verschillende processen zijn geraakt. Klanten die meldingen hebben gedaan worden via ons support systeem op de hoogte gehouden.

Posted Apr 29, 2021 - 15:00 CEST

Resolved
NL Het probleem met de verminderde bereikbaarheid van Yoobi is inmiddels verholpen.

EN The Yoobi availability issue has been resolved.
Posted Apr 29, 2021 - 12:18 CEST
Identified
NL De genoemde bereikbaarheidsproblemen hebben hun oorzaak in een probleem bij onze netwerkleverancier.

EN The mentioned accessibility problems are caused by a malfunction at our network supplier.
Posted Apr 29, 2021 - 10:06 CEST
Investigating
NL Op dit moment is Yoobi voor sommige gebruikers verminderd bereikbaar. We werken aan een oplossing. Onze excuses voor het ongemak.

EN At the moment some Yoobi users may experience decreased availability. We are working on a solution. Our apologies for any inconvenience caused.
Posted Apr 29, 2021 - 10:01 CEST
This incident affected: Yoobi Core system (Yoobi web application servers, Yoobi Task servers, Yoobi Extended reporting, Yoobi API).