Vakantieperiode voorbij: belangrijke informatie over Yoobi | Holiday season is over: important information about Yoobi

Incident Report for Yoobi

Postmortem

NL: Het was inderdaad druk. Er is een korte periode veel 'load' op ons platform waargenomen. Het platform heeft dit goed kunnen opvangen en verwerken. Er is een korte tijd een iets tragere responstijd geweest.

Komende periode gaan we ons platform optimaliseren en verbeteren om deze pieken nog beter op te vangen.

Voor vragen kunnen jullie contact opnemen met onze support afdeling.

EN: It was indeed busy. Our platform experienced a brief period of high load. The platform was able to handle and process this well. There was a slight slowdown in response time for a short time.

In the coming period, we will optimize and improve our platform to better handle these peaks.

If you have any questions, please contact our support department.

Yoobi support team

Posted Sep 03, 2025 - 10:37 CEST

Resolved

This incident has been resolved.
Posted Sep 03, 2025 - 10:34 CEST

Monitoring

NL: Maandag 1 september verwachten we extra drukte bij Yoobi. Dat komt omdat na de vakantieperiode de meeste gebruikers weer actief zijn én er die dag veel gefactureerd wordt. Hierdoor wordt de software mogelijk zwaarder belast dan normaal.
EN: We expect extra activity at Yoobi on Monday, September 1st. This is because most users will be active again after the holiday period and there will be a high volume of invoices that day. This may result in a heavier load on the software than usual.

https://help.yoobi.nl/support/actuele-meldingen/vakantieperiode-voorbij-belangrijke-informatie-over-yoobi/
Posted Aug 27, 2025 - 17:14 CEST
This incident affected: Yoobi Core system (Yoobi web application servers, Yoobi Task servers).